Je bent ondernemer en je wilt wat. Wat je vooral wilt? Een overzichtelijke, optimale klantervaring bij je bedrijf, waar zowel jij als je klandizie beter uitkomt. Wellicht heb je dat face-to-face voor elkaar, maar hoe trek je diezelfde lijn nu door op digitaal vlak? Gelukkig kom je met shopify webshop laten bouwen al een heel eind.
Shopify, de SaaS aanbieder
Shopify? Een webshop laten bouwen? Klinkt misschien wat verwarrend allemaal, maar lees vooral mee. Shopify is een SaaS aanbieder, een van de grootste. Een SaaS (Software as a Service) aanbieder is een bedrijf dat voor jou een platform opzet en je ook de tools biedt om zelf en onafhankelijk dat platform optimaal te bedienen. In het geval van Shopify komt het dus aan op een e-commerce platform, eentje waarmee jij de digitale ervaring van je bedrijf kan optimaliseren en bevorderen, als dan niet überhaupt creëren. De krachten van een SaaS aanbieder als deze is dat het bedrijf zich puur kan focussen op het ontwikkelen van de beste manieren om andere bedrijven te ondersteunen met hun digitale werk. Ze prioriteren hierom ook snelle bouw, lage startkosten en eenvoudig beheer. Het moet niet zo zijn dat jij dadelijk niets van je eigen webshop snapt, en een bedrijf als Shopify is de eerste dat dit snapt.
Brainstorm op komst
Shopify is dus waar je moet zijn voor je eigen webshop—eentje die overzichtelijk blijft voor jou én je klanten—maar waar sta jij in dit alles? Enkel omdat de programmeerkant van de e-commerce je niet ligt, betekent natuurlijk niet dat je zomaar alles uit handen hoeft en zou moeten geven. Het concept, net zoals dat bij de rest van je bedrijf zo werkt, is nog altijd van jou. Denk dus goed en lang na en overleg ook met je bedrijfspartners en/of medewerkers wiens mening je hoog hebt zitten, wat de beste aanpak is voor jullie digitale tak. De digitale wereld wordt tenslotte alsmaar belangrijker—alles is online. Meegaan met de tijd én een indruk achterlaten met je bedrijf, dat is je taak. Zorg er dus, naast de functionaliteiten die een SaaS aanbieder met zich meebrengt voor jouw platform, ook voor dat er al een solide concept ligt, zodat dat ook niet spannend hoeft te worden.
Twee kanten aan het verhaal, dus—met een bedrijf dat specialiseert in jou de beste digitale tools bieden in de wereld van de e-commerce in zee gaan kan je veel bieden en facetten van het digitale landschap inzetten die anders onbenut waren gebleven. Én aan de andere kant is het (creatieve) concept van jou, en blijft het jou bedrijf. Veel succes, en ga online!