Laat de SEO van je bedrijf te wensen over? Merk je dat de resultaten niet overeenkomen met de marketingtechnieken die je toepast en uitzet? Dan is het wellicht tijd voor een overstap op een Commerce Cloud SAP. Dat klinkt als redelijk ingewikkelde bedrijfsjargon—deels is het dat ook—maar gelukkig zit er een expert aan de andere kant van de lijn, die je in 400 woorden óf minder haarfijn kan uitleggen wat dit is én waarom het iets voor jou is. Laten we beginnen.
Commerce engine 101
Een commerce engine—zoals die van SAP Commerce—is een set algoritmes die via een gecompliceerde micro-infrastructuur en een snelle cloud-implementatie jouw bedrijf weer op de kaart kunnen zetten. Een aantal dingen die dit concreet voor jouw bedrijf kan doen, zijn;
- Het vergroten van je marketingcapaciteiten op een brede schaal
- Het verhogen van de effectiviteit van je marketing
- Je dichter bij je doelgroepen brengen door slim en snel algoritmisch gesleutel
- Een compleet en bruikbaar overzicht over al je klanten
- Het gebruik van allerlei kant-en-klare functionaliteiten
De diepere laag
Hoe gaat dit nu precies in zijn werk, en wat betekent het praktisch voor je bedrijf? De precieze werking van een complex algoritme past uiteraard niet in deze gelimiteerde ruimte, maar de korte versie is als volgt; een commerce cloud zoals SAP Commerce is een platform dat jou als B2B-, B2C- of B2B2C- bedrijf de praktische handvaten geeft om je e-commerce net dat extra zetje te geven, óók vooral als je er niet zoveel verstand van hebt. Via de PCM wordt alle productdata bovendien gecentraliseerd, zodat je via al je kanalen, aan al je klanten, de garantie kan bieden dat de juiste informatie altijd klaarstaat. Bovendien lijdt sterke personalisatie tot een betere band met je klantenbestand én je medewerkers, waar je gehele bedrijf door verbetert. Het partnerschap tussen SAP en Microsoft Azure zorgt ook voor een optimale infrastructuur; vooral ook voor de gebruiker. Én, wat ook niet onwelkom is; de absolute garantie van beschikbaarheid.
Verdiep je vooral meer in de wereld van commerce engines voordat je het besluit maakt om ermee in zee te gaan—maar bedenk je tegelijkertijd ook hoe onmiddellijk rendabel én lucratief dit hoogstwaarschijnlijk gaat zijn. Natuurlijk hoef je geen zakenadvies aan te nemen van woorden op een scherm, maar het is zeker het overwegen waard.